Sjöviksbacken 55 - Liljeholmen

I oktober 2013 så skrev jag på papper för min första alldeles egna bostadsrätt. Det var en helt sjuk känsla att skriva på papper för ett så stort köp, speciellt utan att ha ett jobb :O Men jag hade räknat på att jag skulle klara av  att spara ihop till insatsen samt möbler och jag hade ett år på mig efter examen att hitta ett jobb, så nu i efterhand så vet jag att det var ett säkert köp. Men jag är så att jag nojjar sönder om inte jag har fullt kontroll, mamma fick hjälpa mig ganska mycket med att försöka vara lugnt och lita på mig själv och hon ska ha ett stort tack för det!
 
Inflyttningen var i oktober 2015, vilket var lite över ett år från att jag tog examen. Under det året så bodde jag hemma och började på mitt första riktiga heltidsjobb. Jag kommer nämna några fler saker senare som hände under det året, men mest kändes det som att jag gick och väntade på att få flytta in. När det började närma sig så bestämde jag och Gustav oss för att flytta in tillsammans.
 
Det var helt underbart att bo tillsammans, självklart inte felfritt, det är det nog inte för några, men ändå helt underbart. Bara att varje kväll få äta middag tillsammans bara vi två var underbart! Men eftersom det var jag som ägde lägenheten, men även för att vi både tyckte att det var lite trångt så skrev vi på för en ny lägenhet i Januari 2016, bara 3 månader efter vi flyttat in. Jag sålde lägenheten innan amorteringskravet då jag inte ville chansa på marknaden och tillträdet blev mycket tidigare än väntat, redan 9 Juni skulle vi vara ute ur lägenheten, knappt 9 månader efter inflytt :P 
 
Här är bilderna från försäljningen
 
 






 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Janina Lindeberg

En blogg för att minnas <3

RSS 2.0