Mäklardagen

Så jag längtat efter mäklardagen!
För er som inte vet så är mäklardagen ett heldagsevent en gång om året då många av mäklarföretagen (minst 15st) kommer upp till Högskolan i Gävle för att lära känna, anställa och festa med oss studenter. På dagen är det som en minimässa i skolan då alla företag har egna montrar dit man kan gå och prata, fylla i intresseanmälan för jobb och praktik, men inte minst, för att få goodiebags och tävla i allas olika tävlingar där man kan vinna allt från biobiljetter till weekendresor! De är ju lite så mäklare jobbar ;) 


Fastighetsbyråns goodiebag med hörlurar 👍

Dagen avslutas med att det hålls en föreläsning i aulan på skolan och sen delas lite stipendier ut innan alla drar sig hemåt för att göra sig i ordning (förfesta) inför kvällens bankett.
I år var det en otroligt rolig föreläsning! Eller jag vet inte om man kan kalla det föreläsning för det var två personer som kom från något teaterställe i stockholm där man lär sig improvisera teatrar. Så dem två körde lite sketcher för oss om mäklaryrket och livet som student. Jag kommer inte ens ge mig in på att förklara detta men det var så sjukt roligt! Jag skrattade så jag grät typ tre gånger! Ren underhållning! 



Sen bar det av hem där vi fixade oss inför kvällen och sen hoppade vi in i en taxi mot Engeltofta där banketten och kvällens bravader skulle hållas. 

Eftersom Ellinores kontor, HusmanHagberg, var där så satte vi oss med dem och vi hade så sjukt roligt! Ni som har träffat på en mäklare vet hur duktiga dem kan vara på att snacka, och dricka för den delen, fattar ni då vad som händer när man sätter gissningsvis 60-70st mäklare/franchisetagare tillsammans med 60-70 st studenter!?! Det spårar otroligt mycketr otroligt snabbt, men på ett positivt sätt!! Och jag tycker faktiskt att dem som jobbar på HusmanHagberg är dem roligaste, mest inbjudande och skönaste mäklarna och människorna för den delen! Vill nästan jobba som mäklare bara för att få jobba med dem! 



Min bordsherre hette Hampus och han var franchisetagare för HusmanHagbergkontoret på söder i Stockholm, under hela middagen taggade han till hela bordet, körde ramsor och såg till att inte ett enda glas endast var halvfullt, eller de var dem allihopa duktiga på att se till! Under hela middagen så hade jag nästa hela tiden tre fulla glas med vin eller champange, alla var fulla innan varmrätten och jag tror vi drack upp tre flaskor champange, en flaska vin (utöver de två glas vin var som ingick i middagen) och en massa öl innan efterrätten ens serverats.




Sen vart det full rulle, alla minglade (vinglade) runt och snackade med allt och alla, det är ju så kul när man känner så många! De flesta studenter har man kännt rätt länge nu och eftersom det är mitt trredje år i Gävle så har jag lärt känna många av mäklarna som brukar komma upp till oss, för tro inte att mäklardagen är den enda gång dem är uppe för att anställa (festa med) oss! 






Full rulle som sagt fram till bussarna tog oss hem igen, tyvärr kunde jag inte följa med på efterfest eftersom jag va tvungen att få lite sömn och hinna nyktra till tills dagen efter då jag skulle ta mig ner till Stockholm igen. 


Sjukt kul kväll! Kommer garanterat nästa år också även fast jag varken är mäklare eller student !



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Janina Lindeberg

En blogg för att minnas <3

RSS 2.0