Ensam😱

Jag blev lite ledsen i ögat nĂ€r ja kom pĂ„ att jag kommer fira min födelsedag alldeles sjĂ€lv 😱 men den hĂ€r resan Ă€r till för mig och för att jag ska utvecklas och bli starkare, sĂ„ jag hoppas att det blir sĂ„! Det lĂ„ter nog pĂ„ mig som att jag bara ville glassa runt hĂ€r nere men sĂ„ Ă€r det inte riktigt, först sĂ„ skulle bĂ„de jag och Malin ner hit tillsammans men sen sĂ„ va hon tvungen att stanna hemma pga sitt jobb đŸ˜Ș Men dĂ„ kĂ€nde jag att antingen sĂ„ stannar jag i GĂ€vle eller sĂ„ Ă„ker jag bort och jag kĂ€nner mig klar i GĂ€vle sĂ„ dĂ„ tĂ€nkte jag att det blir en utmaning att Ă„ka bort sĂ„ lĂ€nge. Och utmaningar Ă€r nĂ„got jag ofta antar (som ni sĂ„g med ölsvepningen 😜) jag tror Ă€ven att det Ă€r extra jobbigt för jag lĂ€ngtar sĂ„ sjukt mycket tills den hĂ€r terminen Ă€r klar för jag har sĂ„ otroligt mycket att se fram emot!
 
Sist nĂ€r jag tog mig an en liknande utmaning var nĂ€r jag precis fyllt 18Ă„r, tagit körkort och hade pojkvĂ€n, jag va sĂ„ nöjd med mitt liv pĂ„ hemmaplan. Men Ă€ndĂ„ sĂ„ Ă„kte jag och Josefine FĂ€ldt till Spanien, först en vecka med klassen och sen vidare i tre veckor pĂ„ SOS-animales. DĂ„ mĂ€rkte jag hur sjukt svag jag va som person, jag hade ingen stabilitet i mig sjĂ€lv. Jag fick panikĂ„ngest och mĂ„dde sĂ„ sjukt dĂ„ligt den första veckan. Det Ă€r verkligen inget som jag nĂ„gonsin ville göra om igen. DĂ€remot nĂ€r jag ser tillbaka pĂ„ det nu sĂ„ ser jag hur mycket jag vĂ€xte och jag Ă€r faktiskt stolt över att jag gjorde en helomvĂ€ndning och njöt av dem sista tvĂ„ veckorna dĂ€r, Ă€ven fast levnadsförhĂ„llandena var sjukt dĂ„liga! FĂ„r berĂ€tta mer om det en annan gĂ„ng! 
 
Men i alla fall sĂ„ ser jag nu hur nyttigt det var för mig att utmanas och tas ur min "comfortzone" Ă€ven fast jag dĂ€r och dĂ„ mĂ„dde skit. Det Ă€r dĂ€rför jag gör om det nu fast med en Ă€nnu större utmaning, att vara borta tre mĂ„nader frĂ„n dem jag Ă€lskar! Dock sĂ„ Ă€r jag lĂ„ngt ifrĂ„n sjĂ€lv, josse och Johan (syster och pojkvĂ€n) kommer vara hĂ€r i tre veckor, pappa kommer vara hĂ€r nĂ„n gĂ„ng, min kusin Evelina Ă€r hĂ€r och jag bor med Sarah och Peter 😊 DĂ€remot Ă€r det sista mĂ„naden, april, som kommer vara svĂ„rast, dĂ„ kommer ingen i familjen vara hĂ€r och Sarah och Peter kommer ha Ă„kt hem 😔  det betyder jag jag kommer fira min födelsedag sjĂ€lv och vara nĂ€stan helt ensam i en mĂ„nad. DĂ€remot sp hoppas jag fortfarande pĂ„ att nĂ„gon fin vĂ€n kommer komma ner hit och att Malin kommer komma hit! Skulle vara sĂ„ underbart roligt!! :D
 
Jag vet att jag kommer mĂ„ dĂ„ligt stundvis men jag vet att jag kommer dra nytta av det i resten av mitt liv. SĂ„ vĂ€rt❀
 
Utmaning ? Hit me with your best shot! 
Josse
2014-02-19 @ 23:33:27

Sawadeekaa! TĂ€nkte kolla om du och Sara kunde hĂ€mta mig pĂ„ fredag, landar 13.20? Yay, snart kommer jag! 😄😄😄




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Janina Lindeberg

En blogg för att minnas <3

RSS 2.0